
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Αυτό το μάθημα εξετάζει τις θεωρίες του φύλου και της σεξουαλικότητας σε σχέση με την περφόρμανς, τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες. Το επίκεντρο θα είναι οι καλλιτέχνες που εμφανίστηκαν στις δεκαετίες του ‘60, '70 και του '80 και των οποίων το έργο καθόρισε, επηρέασε και σε κάποιο βαθμό επηρεάστηκε από τις σύγχρονες θεωρίες του φύλου καθώς διασταυρώνονται με άλλα πολιτισμικά φαινόμενα και κινήματα όπως ο φεμινισμός, ο περιβαλλοντισμός, ο μαρξισμός, ο υλισμός, ψυχαναλυτική θεωρία, queer θεωρία, και μετα-αποικιοκρατία. Αυτοί οι καλλιτέχνες έθεσαν σε πρώτο πλάνο ζητήματα όπως: το σώμα στον πόνο,το τραύμα, ο ανδρισμός, η παγκοσμιοποίηση, η εικόνα, ο θεατής, η ηδονοβλεψία, ο καλλιτέχνης στην κοινωνία, η διακειμενικότητα, η ταυτότητα φύλου, η δυϊστική σκέψη, η ενσάρκωση, η φυλή,οι δυαδικές δομές, η επιθυμία, η χρονικότητα/χώρος, αντικειμενοποίηση, τρανς σπουδές, πολιτικές ταυτότητας, αρρενωπότητα, βλέμμα, βιασμός, πορνεία, βία, αναπηρία, μητρότητα,ομορφιά, αναπαράσταση, επιτελεστικότητα και μορφές διαμαρτυρίας. Με αυτά ως σημείααναφοράς, θα διερευνήσει ζητήματα του εαυτού, της αυθεντικότητας, της διαφοράς στην εκτέλεσηκαι των ταυτοτήτων σε μετάβαση. Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να διερευνήσουν την περφόρμανς χρησιμοποιώντας μια σειρά θεωρητικών προσεγγίσεων που προέρχονται από μελέτες φύλου και σεξουαλικότητας.
Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να:
Επιδεικνύουν γνώση και κατανόηση των θεωριών, των ιστοριών και των επιδόσεων του φύλου / φύλου.
Αναλύουν κριτικά και να διερευνούν δημιουργικά τους τρόπους με τους οποίους το κοινωνικό φύλο και το βιολογικό φύλο αναπαρίστανται και σκηνοθετουνται.
Διατυπώσουν μια κατανόηση της σχέσης μεταξύ θεάτρου, δράματος και παράστασης διαφορετικών περιόδων, καθώς και των υλικών, πολιτιστικών και ιστορικών πλαισίων της σεξουαλικότητας και του φύλου.
Αναλύουν κείμενα επιδόσεων χρησιμοποιώντας τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές προοπτικές.
Παράγουν πρακτική εργασία που διερευνά το φύλο και το φύλο ηθικά και δημιουργικά χρησιμοποιώντας κατάλληλα και πρωτότυπα ερεθίσματα και πόρους.
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (3 ώρες)
Εισαγωγή - Προσδιορισμός της έννοιας του Φύλου
Βιολογικό/Κοινωνικό Φύλο
Το Σώμα
Το Βλέμμα
Εικόνα
Βία
Το μητρικό σώμα
Queerness
Το Φύλο ως Επιτέλεση
Αρρενωπότητα
Τρανς-σεξουαλικότητα/Κουίρ Ταυτότητες
Διαμαρτυρία ως Επιτέλεση
Αναπροσδιορισμός του Φύλου και της Σεξουαλικότητας
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Συμμετοχή/Παρουσία: 10 %
Σύντομη Παρουσίαση: 40%
Τελική Γραπτή Εργασία: 50%
t b a
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία
Allain, P. and Harvie, J. The Routledge Companion to Theatre and Performance (2006)
Bernardin, Susan, The Routledge Companion to Gender in the American West (2022)
Butler, Judith. Bodies that Matter (2011)
Butler, Judith. “Critically Queer.” GLQ 1.1 (1993): 17-32.
Clark, Anna. Desire, A History of European Sexuality (2008)
Dolan, Jill. Theatre and Sexuality (2010)
Dolan, Jill. The Feminist Spectator (2005)
Dolan, Jill. Presence and Desire: Essays on Gender, Sexuality, Performance (1994)
Fausto-Sterling, Anne. “Dueling Dualisms” and “Should There Be Only Two Sexes?” Sexing the Body: Gender Politics and the Construction of Sexuality. New York: Basic Books, 2000, pp. 1-29, 78-114.
Halberstam, Jack. “‘Trans* - Gender Transitivity and New Configurations of Body, History, Memory and Kinship’.” Parallax 22:3 (2016): 366–375.
Halferty, Paul and Leeny, Cathy, Analysing Gender in Performance (2022)
Lips, Hilary, M. Gender: The Basics (2019)
Perkins, KA. The Routledge Companion to African-American Theatre and Performance (2018)
Prosser, Jay. “Judith Butler: Queer Feminism, Transgender, and the Transubstantiation of Sex.” The Transgender Studies Reader. Eds. Susan Stryker and Stephen Whittle. New York: Routledge, 2006: 257-280.
Rodowick, David. “The Difficulty of Difference”. In The Difficulty of Difference: Psychoanalysis, Sexual Difference and Film Theory. New York: Routledge, 1991. 1-17
Rapi, Nina et al. Acts of Passion: Sexuality, Gender and Performance (1998)
Shaw, Fiona et al, The Routledge Reader in Gender and Performance (1998)
Solga, Kim. Theatre and Feminism (2016)
Aston, E and Harris, G. (2012), A Good Night Out for the Girls: Popular Feminisms in Contemporary Theatre and Performance.
Causey, M and Walsh, F (eds) (2013), Performance, Identity and the Neo-Political Subject
Gay, J. Goodman, L (2003), Languages of Theatre Shaped by Women